۱۳۸۷ دی ۶, جمعه

هارد اكسترنال

بالاخره پولامو جمع كردم و رفتم يه هارد وسترن ديجيتال خريدم.

ظرفيت 320 گيگ. كه تقريبا ميشه 300 گيگ واقعي. آخه از قديم اين هارد فروشا يه كيلو رو 1000 بايت ميگرفتن ولي ويندوز 1024 بايت. همين 24 بايت ناقابل باعث ميشه كه هر گيگ 73 مگابايت با مقدار واقعي تفاوت داره. حالا تو 320 گيگ ميشه چقدر؟ 23 گيگ ناقابل. نامردا!!! نه؟؟ . خب ولي اشكال نداره كلا لازم داشتم. يه عالمه برنامه و فيلم و اينجور چيزا رو هارد لپتاپم بود كه لازم بود تصفيه بشه. آخه اقلا لپتاپ مال شركته.

يه درايو مخفي روش درست كردم واسه بك آپ اطلاعات شخصي. البته سعي ميكنم به اندازه كافي بهش چفت و بست بزنم كه لو نره ولي كلا چيز جالبيه. الانم دارم سعي ميكنم روش لينوكس نصب كنم. اگه موفق بشم به يكي از برنامه هاي ديرينم رسيدم: هك در سه سوت. خيلي سادس. يه قانون قديمي امنيت ميگه:

Physical Access is All the Access. يا يه همچين چيزي… لذا اگه من كامپيوتر شما رو با هارد خودم بوت كنم اصلا مهم نيست چه قانوني براي سطح دسترسي ست كرده باشي :دي.

فعلا. من بايد ريبوت كنم برا نصب لينوكس…

پ.ن.: جلسه خوب اونه كه با دعوا شروع شه به خوشي ختم شه.

پ.ن. 2: تولد هشت افقي خيلي مباركه. از بهترين دوستاي وبلاگيه منه.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

خدایا من همش یه هفته نبودما! ببین اینجا چه خبرا شده!
آقا ما نبریک میگیم پیشاپیش...
این یه هفته من نریض و رنجور گوشه ی بیمارستان افتاده بودم وگرنه زودتر می اومدم اینجا...
در هر حال ایشالا که خیره :)

ناشناس گفت...

ایضا ان شا الله ماری...
مرسی از تبریک :)